preskoči na sadržaj

Katolička osnovna škola Šibenik

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2015.

Ukupno: 319444
Danas: 86
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
TRAJNA FORMACIJA DJELATNIKA KATOLIČKIH ŠKOLA U RH
Autor: S. Mandica Starčević, 14. 4. 2018.

Hrvatsko katoličko sveučilište u Zagrebu bilo je u subotu, 14. travnja 2018., domaćin stručnog usavršavanja – trajne formacije djelatnika katoličkih škola u Republici Hrvatskoj. Tema stručnog usavršavanja bila je ''Odgojna dimenzija u katoličkoj školi''.

Okupljenim djelatnicima dobrodošlicu je zaželio vlč. Ivica Žuljević, predstojnik Nacionalnog ureda za katoličke škole. U ime domaćina pozdravio ih je vlč. Željko Tanjić, rektor sveučilišta, predstavio njegovo djelovanje i pozvao sve sudionike na suradnju i promoviranje Hrvatskog katoličkog sveučilišta među mlađim generacijama. Završnu riječ u prvom dijelu imao je mons. Antun Škvorčević, predsjednik Vijeća HBK za katolički odgoj i obrazovanje. Osim pozdrava i izraza zahvale za sve što čine u katoličkom odgoju djece i mladih, mons. Škvorčević je susret započeo molitvom, temeljenom na evanđeoskom ulomku o susretu Isusa i Nikodema – susretu dvojice učitelja, kako je rekao.


Dramska družina Klasične gimnazije iz Požege predstavila se svojom predstavom nastalom na temelju pripovijetke Josipa Kozarca ''Tena''.

Prvo predavanje naslovljeno ''Cjeloviti odgoj u katoličkoj školi'' održao je prof. dr. sc. Vladimir Dugalić s Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu. U izlaganju, oslonjenom na relevantne crkvene dokumente o katoličkom odgoju i obrazovanju, poseban je naglasak stavio na tri pojma: odgoj za odgovornu evanđeosku slobodu, odgoj za solidarni humanizam (odnosno humaniziranje obrazovanja u kojem bi osoba mogla razviti vlastite duboko ukorijenjene stavove i poziv te tako doprinijela pozivu vlastite zajednice) te ishode odgoja (koji bi osim interdisciplinarnosti trebali voditi računa i o transdisciplinarnosti). U sva tri slučaja, ključna za odgoj djece i mladih jest vjerodostojnost učitelja. ''Ako učenik kod učitelja ne osjeti da su vrijednosti koje poučava i njegove vrijednosti, budite sigurni da ih nećete ni prenijeti'', zaključio je.

Drugo predavanje o ''Pedagogiji srca kao temelju učiteljskog poziva'' održala je dr. sc. Snježana Mališa s Hrvatskog katoličkog sveučilišta. Prvi dio predavanja bio je posvećen važnosti nade kao mjestu našeg odaziva Kristu te razvijanju osobnih i društvenih veza, odvažnosti, kreativnosti, besplatnosti, slavljenja, zahvaljivanja i klanjanja na koje nada poziva. U drugom dijelu, stavljajući naglasak na važnost osobnog primjera, izdvojila je Blaženu Djevicu Mariju, Majku Tereziju, Tereziju od Djeteta Isusa i proroka Jonu kao primjere od kojih možemo mnogo naučiti te pozvala prisutne na preispitivanje vlastitih motiva rada u katoličkoj školi, uključivanje osobnog svjedočanstva u nastavu i traženje načina da svaka osoba ''vrati i ne izgubi ono što je najsvetije – dar Riječi''.

Sve su teme dodatno produbljene u radionicama po skupinama i međusobnoj razmjeni iskustava.

Vrhunac susreta bilo je Euharistijsko slavlje koje je u crkvi sv. Antuna Padovanskog, u koncelebraciji svih prisutnih svećenika – djelatnika katoličkih škola – predslavio mons. Škvorčević. Povezujući misna čitanja s konkretnim društvenim zbivanjima, zaželio je okupljenim djelatnicima da u uskomešanosti svih društvenih zbivanja ''pronađu nutarnje bistrine i opredjeljenje za bistrinu Evanđelja''.

 

s. Renata Azinović, vjeroučiteljica





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju