preskoči na sadržaj

Katolička osnovna škola Šibenik

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2015.

Ukupno: 317459
Danas: 3
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako čitati Bibliju?
Autor: S. Mandica Starčević, 19. 11. 2014.

Svakodnevne životne situacije dovode kršćane sve više u situacije svjedočenja  i poznavanja sadržaja Biblije. Osobito to vrijedi za djelatnike katoličkih škola, stoga je u našoj školi, u srijedu 19.11. organizirano predavanje za članove Učiteljskog vijeća. Predavanje na temu “Kako čitati Bibliju?“ održao je  doc.dr.sc. fra Domagoj Runje s KBF-a Split. 


U uvodnom dijelu predavač je pojasnio etimologiju imena Biblije i ukazao na potrebu kulture svakodnevnog čitanja Biblije  Poticaj  u tome može biti židovska tradicija čitanja Svetog pisma od djetinje dobi. Počevši od prvih stranica Biblije pojasnio je kako početak predstavlja ograničenje, stvarnost koja ima početak. Biblija govori od tog trenutka. Stvorio je nebo i zemlju. Dalje biblijski pisac ne govori o nebu, već o zemlji.  Središnji lik u Bibliji je čovjek, a govor o Bogu odnosi se na objavu čovjeku. Biblija počinje drugim slovom abecede i na taj način govori o tome da Biblija govori o zemaljskom stvaranju, dok prvo slovo simbolizira Boga. Prelazeći pojedinim biblijskim knjigama predavač je ukazao na stvarnost u kojoj ljudska povijest teče, znanost i tehnika napreduju, a time se povećava prostor vidljivog svijeta u odnosu na onaj nevidljivi. U Bibliji nevidljivi svijet nije tema razmatranja. Pozornost je usmjerena na vidljivi svijet.  Nizanjem biblijskih knjiga uočava se kako u ljudskim odnosima grijesi rastu, gomilaju se, ali se više ne spominju aktrei grijeha. Imenuju se grijesi: nepravda i nasilje koji su društveni grijesi. Odnosi u društvu su bili poremećeni, strukture su postale grješne.... Dolazi vrijeme potopa koja na dramatičan način progovara o odnosima Boga i čovjeka. Potop se ne može promatrati prvenstveno kao kazna, već vraćanje zemlje u njeno prvobino stanje. Bog uvijek čovjeku daje šansu za novim početkom. Slike potopa danas su u Crkvi prisutne u sakramentu krštenja. U nastavku govora o Starom zavjetu predavač je naglasio proces formiranja Izabranog naroda. Novozavjetne knjige nastavljaju gdje je stao Stari zavjet. Rodoslovljem Isusa Krista počinje Novi zavjet, govori se o jednom čovjeku Izabranog naroda. Sve knjige Novog zavjeta odnose se na Isusa Krista. Dogodio se univerzalizam, usmjerenost na čovjeka.

Zadnjim riječima na biblijskim stranicama upućen je poziv svim ljudima. Bog hoće da se svi ljudi spase. Na taj nas način vraća na početke Biblije. I na početku i na kraju Biblije zaključak je isti: svi ljudi na svijetu pripadaju jednoj obitelji. To je uzorak kakvi bi ljudi na svijetu trebali biti. Naglasivši kako je Biblija usko povezana uz konkretan život svakog čovjeka, predavač  je pozvao okupljene na redovitije čitanje i proučavanje biblijskih tekstova. 

                                                                                                                               sms





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju