« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Zagreb, (IKA) - Predsjednik Vijeća HBK za katolički odgoj i obrazovanje požeški biskup Antun Škvorčević susreo se s voditeljem Ekspertne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Borisom Jokićem 2. ožujka u prostorima Hrvatske biskupske konferencije u Zagrebu. Uz biskupa na susretu su sudjelovali i voditeljica Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole Ivana Petrak i predstojnik Ureda Požeške biskupije za katoličke škole Ivica Žuljević.
Biskup je upoznao voditelja Jokića s trenutačnim brojem i stanjem katoličkih škola u Republici Hrvatskoj te s nastojanjima oko uređenja njihova statusa i identiteta u skladu s Ugovorom između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture. Istaknuo je kako je jedno od prvenstvenih pitanja izrada plana i programa katoličkih škola u kojem bi bili obvezni temeljni propisani predmeti, a ostale bi oblikovale same škole u skladu sa svojim identitetom. Spomenuo je kako to do sada nije učinjeno zbog toga što je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta u nastojanjima oko reforme školstva otvorilo raspravu o HNOS-u koji je trebao omogućiti 20 do 30% slobodnog oblikovanja školske satnice, ali je to zaustavljeno. Izrazio je mišljenje da je kurikularna reforma prigoda u kojoj je to moguće ostvariti te da dosadašnji rad Ekspertne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme i potpora koju dobiva i od mjerodavnog Ministarstva daje nadu u njezin uspjeh. Dodao je da katoličke škole nisu svjetonazorske, ideološki zatvorene ustanove, nego sustav utemeljen na kršćanskim vrijednostima koji svojom komplementarnom otvorenošću pridonosi raznolikosti i obogaćenju hrvatskog odgoja i obrazovanja.
Voditelj Jokić predstavio je ono što je do sada učinjeno na kurikularnoj reformi i ustvrdio kako je modularnim putem, koji polazi od predmetne jezgre i slobodnih izbornih predmeta moguće oblikovati nekoliko modula katoličkih klasičnih gimnazija i drugih škola s njihovim specifičnostima i vlastitim identitetom. O prijedlogu kurikularne reforme otvorena je javna rasprava te se voditelj Jokić nada da će ona dobiti potrebnu potporu javnosti. Obostrano je izraženo zadovoljstvo susretom i dogovorena suradnja. Radna skupina Nacionalnog ureda za katoličke škole na temelju predloženih kurikularnih modula izradit će vlastiti koncept plana i programa, ugrađenog u opću kurikularnu reformu.