2018-11-23 12:49:21

DIGITALNI ALATI ZA PRAĆENJE I VREDNOVANJE U NASTAVNOM PROCESU ŠKOLSKO KNJIŽNIČARSTVO

Današnji školski knjižničar ima veliku ulogu u odgojno-obrazovnom procesu. Njegov posao više nije samo obavljanje stručno-knjižnične i informacijske djelatnosti, gdje je njegov rad usko vezan uz zaduživanje i razduživanje građe, već on ima važnu ulogu u organiziranju i provedbi kulturnih sadržaja u školi te u obavljanju odgojno-obrazovnog rada s učenicima.

Iz tog razloga županijski stručni skupovi stručnih suradnika knjižničara, pod otkriljem  Agencije za odgoj i obrazovanje i vodstvom više savjetnice gospođe Ane Saulačić, usmjereni su na održavanje oglednih nastavnih sati s učenicima.

Jedan od takvih županijskih stručnih skupova održan je 22. studenog 2018. godine u Katoličkoj osnovnoj školi koja je prihvatila biti domaćin i partner u organizaciji stručnog skupa. Pozdravnu riječ uputile su ravnateljica škole s. Mandica Starčević, Marina Klarić, stručni suradnik knjižničar u Katoličkoj osnovnoj školi te viša savjetnica pri  AZOO gospođa Ana Saulačić.

Digitalni alati za praćenje i vrednovanje u nastavnom području Školsko knjižničarstvo (Informacijska pismenost i informacijsko čitanje u Školi za život) bili su tema navedenog stručnog skupa. Za održavanje oglednih nastavnih sati korišteni su razni digitalni alati kako bi se prikazali različiti načini vrednovanja: vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenoga.

Marina Klarić, stručni suradnik knjižničar u Katoličkoj osnovnoj školi kroz nastavni sat Časopisi - izvori novih informacija predstavila je digitalne alate Jigsaw Planet i Quizziz te prezentirala vrednovanje za učenje. Ogledni nastavni sat održan je s učenicima 5.a razreda koji su spremno prihvatili sudjelovanje. Sljedeći ogledni nastavni sat Predmetnica - put do informacije održala je s učenicima 6. a razreda Marijana Blažević, stručni suradnik knjižničar u Osnovnoj školi Domovinske zahvalnosti u Kninu. Za predstavljanje vrednovanja kao učenja korišten je digitalni alat bubbl.us koji se koristi za izradu umnih mapa.

Nakon održanih nastavnih sati s učenicima stručne suradnice knjižničarke, Brankica Laškarin iz Prometno-tehničke škole u Šibeniku i Martina Vujnović iz Srednje strukovne škole kralja Zvonimira u Kninu prezentirale su svoje nastavne sate kolegicama školskim knjižničarkama. Predstavljeni su digitalni alati Canva za izradu postera te Kahoot! za izradu kvizova kako bi se prikazali načini vršnjačkog vrednovanja naučenoga i kako bi se približio način korištenja „obrnute učionice“ koja se temelji na primjeni IKT-a za izradu i dijeljenje materijala.

Digitalni alati tako bi trebali osuvremeniti nastavu i omogućiti stručnim suradnicima knjižničarima vrednovanje naučenoga na drugačiji način nego što je brojčano vrednovanje ocjenom.

Da bi se puno toga trebalo mijenjati u odgojno-obrazovnom procesu približile su nam gospođe Ana Markočić Dekanić i Marina Markuš Sandrić s NCVVO-a koje su predstavile PISA rezultate i nanovo istaknule kako hrvatski učenici pokazuju ispodprosječne rezultate u mjerenju čitalačke pismenosti. PISA ispitivanje koje nam govori jesu li petnaestogodišnji učenici stekli vještine i sposobnosti za aktivno sudjelovanje u današnjem društvu pokazalo nam je da se hrvatski učenici nalaze na 31. mjestu od ukupno 72 zemlje sudionice istraživanja.

Stručni skup zatvorila je viša savjetnica gospođa Ana Saulačić sa svojim predavanjem „Ne radi se o knjižnici u školi, nego o školovanju u knjižnici“ gdje je istaknula važnost stručnog suradnika knjižničara kao ključnog čimbenika međupredmetnog povezivanja i osobu koja treba biti prepoznata kao važna sastavnica odgojno-obrazovnog procesa.

 

Marina Klarić, školska knjižničarka


Katolička osnovna škola Šibenik