2012-05-17 14:16:00

Predavanje o strategijama učenja

Dana 17. svibnja u našoj školi smo započeli sa novom koncepcijom stručnog usavršavanja. Naime, od ove godine Agencija za odgoj i obrazovanje nudi stručno usavršavanje učiteljskim vijećima o temama za koje u školi trenutno nema dovoljno kompetentnih profila. S obzirom da u školi nemamo stručnog suradnika psihologa, mi smo se odlučili za temu iz tog područja.

Predavanje o strategijama učenja nam je na sjednici UV održala psihologinja OŠ Jurja Šižgorića  Gorana Bilušić. Nakon kratkog osvrta o teorijama učenja kroz povijest, svoju pozornost je usmjerila na tzv. samoregulirajuće učenje, na čiji uspjeh utječu kognitivne, metakognitivne i motivacijske komponente. Glavna karakteristika ovog učenja je da je učenik sposoban da izabere, kombinira i koordinira kognitivnim strategijama na efikasan način. Zadaća škole je učenike naučiti kako uspješno učiti, te kako pratiti i regulirati vlastito učenje. Bitne komponente ove strategije su: postavljanje ciljeva učenja, planiranje, samomotivacija, kontrola pažnje, fleksibilno korištenje strategija učenja, samoopažanje, spremnost za traženje pomoći, te samoevaluacija.

Učitelji trebaju učenike poticati na:

Aktivno slušanje Ponavljanje i korištenje mnemotehnika Postavljanje  pitanja za razumijevanje Izradu bilježaka Selektivno podcrtavanje Sažimanje

Najlakši način da se učenike nauči samoregulirajućem učenju je korištenje sljedećih metoda:

DEMONSTRACIJA: - ja radim, ti gledaš VOĐENA VJEŽBA: - ja radim, ti pomažeš SAMOSTALNA VJEŽBA: -ti radiš, ja pomažem PRIMJENA: -ti radiš, ja gledam

Naučiti učiti nije lako, stoga je naša dužnost učenike naučiti što uspješnijem učenju, a to znači uz što manje vremena i napora naučiti što više, a stečeno znanje znati primijeniti što bolje u svakodnevnom životu.

 

Ivana Bakotić, prof. pedagogije


Katolička osnovna škola Šibenik