2021-08-26 08:33:32

ISTRAŽIVANJE: GEOGRAFIJA U ON LINE NASTAVI

Učiteljice Geografije Ana Perak i Antonija Petković su provele istraživanje na temu

GEOGRAFIJA U ON LINE NASTAVI

među učenicima šestih, sedmih i osmih razreda Katoličke osnovne škole u Šibeniku.

 Anketirana su 102 učenika.

Uvod

Pandemija COVID-19 utjecala je na promjenu oblika rada u škloli.  Učitelji i učenici morali su biti spremni svoju nastavu prebaciti iz realnog u online okruženje.  Nastava Geografije ŠKOLSKE GODINE 2019./20. počela se odvijati na jedan sasvim novi način.

Nažalost ove školske godine, 2020./2021., ponovo smo se našli u on line okruženju kad se epidemiološka slika u Hrvatskoj pogoršala. Međutim, organizacija on line nastave ove školske godine nije ista kao prošle.

Naime, dok su lani preporuke bile da se ne ide s nastavom u realnom vremenu kako ne bi opteretili sustav, ove godine nastava je išla u realnom vremenu.

Cilj

Željele  smo istražiti što naši učenici misle o on line nastavi Geografije, koji  im oblik on line nastave više odgovara, koje metode u on line nastavi preferiraju, što im najviše nedostaje u on line nastavi.

Svrha istraživanja bila je utvrditi koji oblik on line nastave učenicima najviše odgovara.

Istraživačko pitanje

Je li on line nastava Geografije u realnom vremenu optimalnija od  oblika on line nastave kojom učenici samostalno obrađuju  nastavne materijale, postavljene na nekoj od platformi , u vremenu koje njima  najviše odgovara?

Hipoteza

Učenici više vole on line nastavu u realnom vremenu.

Istraživanje

Istraživanje je provedeno putem on line upitnika.

Zaključak

Možemo zaključiti kako učenici vole predmet geografija 50% ocjena vrlo dobar, 18,6 % odličan. Učenici su zadovoljni on line nastavom geografije i ove (44,1% vrlo dobar, 28,4% odličan) i prošle godine (41,2% vrlo dobar, 22,5% odličan).

Daljnom analizom utvrđeno je kako učenici najviše vole nastavu u realnom vremenu (90%).

Time je i potvrđena naša hipoteza.

Učenici su naveli kako najviše vole kvizove i on line igre za provjeru usvojenosti ishoda učenja (vrednovanje naučenog) i za uvježbavanje gradiva (62,7%).

Svoje sposobnosti u korištenju digitalnim alatima učenici ocjenjuju odličnom (32,4%) i vrlo dobrom ocjenom (55,9%).

Učenici su najdražim proglasili alat KAHOOT, te TOUR BUILDER.

Kao teškoće uglavnom su navodili lošu internetsku vezu (prekide), probleme s mikrofonom, teže razumijevanje gradiva, a neki i količinu materijala za učenje.

Na kraju kolegica Antonia i ja možemo biti zadovoljne rezultatima, ono što učenicima nedostaje u nastavi je više igre u nastavi i nastave na otvorenom (što su bili prijedlozi na kraju).

 

                                                                         Ana Perak, učiteljica Geografije


Katolička osnovna škola Šibenik