U vremenu kad tehnologija preuzima sve veću ulogu u svim područjima života, a umjetna inteligencija na velika vrata ulazi, između ostalog, i u sustav odgoja i obrazovanja, komunikacija kao ključna komponenta uspješnog profesionalnog razvoja odgojno-obrazovnih djelatnika nameće se kao bitna tema za promišljanje u spomenutom sustavu.
Državni stručni skup za učitelje razredne nastave, koji se održao od 23. do 25. lipnja 2025. godine u Vodicama pod krovnom temom Učinkovita komunikacija dionika odgojno-obrazovnog proces kao temelj uspjeha, okupio je niz stručnjaka s područja odgoja i obrazovanja: od fakultetskih profesora, komunikologa, ravnatelja, pravobraniteljica za djecu, psihologa, liječnika do učitelja praktičara, koji su o navedenoj temi govorili i promišljali s različitih gledišta.
Učiteljica naše škole Ivana Labor pozvana je od strane Agencije za odgoj i obrazovanje da na navedenom stručnom skupu održi predavanje na temu Komunikacija unutar škole, kao prikaz praktičnih konkretnih aktivnosti koje se provode u školi u svrhu razvijanja i unaprjeđenja komunikacije svih dionika odgojno-obrazovne djelatnosti u školi.
Svoje je predavanje temeljila na sve četiri komunikacijske relacije unutar škole: učitelj – učenik, učenik – učenik, učitelj – učitelj, učitelj – roditelj.
Nizom praktičnih primjera iz učionice, koji se odnose na stvaranje razrednog ozračja pogodnog za razvijanje otvorene i iskrene komunikacije učenika te vještina načina podučavanja koji pridonose razvijanju uvažavajuće komunikacije s naglaskom na poštovanje, prikazala je mogućnosti koje su provedive u svakom razrednom odjelu, a koje dokazano pospješuju komunikaciju između učitelja i učenika. Na komunikacijskoj relaciji učenik – učenik u svom se predavanju bazirala na razvijanje komunikacije između učenika različitih uzrasta te prikazala aktivnosti koje provodi u vlastitoj praksi u suradnji s ostalim učiteljima. Istaknula je važnost uključenosti svih odgojno-obrazovnih djelatnika unutar jedne škole u obrazovni, a napose u odgojni proces kako bi se školsko ozračje, a time i komunikacija, poboljšali i unaprijedili. Također je predstavila aktivnosti unutar škole kojima razvijamo i unaprjeđujemo sveukupni zajednički rad te s njime rastemo u obrazovnom, ali i duhovnom smislu. Na koncu je naglašena uključenost roditelja u odgojno-obrazovni rad i njihova prisutnost u školi kao temelj uspješne komunikacije i na ovoj relaciji.
Komunikacijske vještine svakako su vještine koje se uče i usavršavaju tijekom profesionalnog i osobnog života, a koje su prijeko potrebne kako bi odgoj i obrazovanje učenika, a suradnja i partnerstvo između svih djelatnika u jednoj školi bili dovedeni na više razine. Čestitamo učiteljici Ivani Labor što je imala priliku na državnoj razini predstaviti sve ono dobro što naša škola nudi nama kao djelatnicima, a našim učenicima još veće prilike za cjeloviti rast i razvoj.
Sanja Bertić – Copić, učiteljica