Datum objave: 30. svibnja 2025.

ZAVRŠNA TERENSKA NASTAVA U ITALIJI U SKLOPU PROJEKTA LE CIACCOLE ADRIATICHE

Iskustveno učenje ima najveći učinak – osobito kad se radi o usvajanju stranog jezika. Upravo zato učiteljica talijanskoga jezika Kolinda Gabrilo osmislila je, a zajedno s učiteljicom Marijanom Šutić Pavlicevich iz Comunità Croata di Trieste i provela međunarodni projekt Le ciaccole adriatiche – Jadranske ćakule.

Projekt se provodio tijekom dvije školske godine, a uključivao je učenike Katoličke osnovne škole u Šibeniku i učenike iz Comunità Croata di Trieste. Pisana komunikacija odvijala se putem e-mailova: hrvatski su učenici na talijanskom jeziku pisali pisma vršnjacima u Italiji, koji su im uzvraćali na hrvatskom jeziku. Tako su svi sudionici projekta razvijali svoje jezične vještine – vokabular, pravopis, sintaksu – ali i učili jedni o drugima kroz razmjenu kulturnih i gastronomskih posebnosti. Finalna aktivnost bila je terenska nastava u Italiji, od 27. do 29. svibnja 2025.

U pratnji učenika bile su učiteljice Kolinda Gabrilo i Ana Perak, učiteljica geografije koja redovito sudjeluje u svim projektima o Italiji čiji je autor učiteljica Kolinda Gabrilo.

Tijekom tri dana učenici su boravili u Trstu te posjetili Udine i Veronu. U svim gradovima pokazali su visoku razinu komunikacijskih kompetencija na talijanskom jeziku – u interakciji s vršnjacima, djelatnicima ustanova, konobarima, prodavačima i drugim izvornim govornicima. Snalazili su se u raznim svakodnevnim situacijama: pozdravljali, postavljali pitanja o smjerovima, naručivali sladoled, kupovali suvenire i karte za vlak.

U Trstu su učenici prisustvovali i edukativnim aktivnostima: učiteljica Kolinda Gabrilo održala je predavanje Croatian School System, a učiteljica Ana Perak izlagala je na temu The Influence of the Mediterranean Cultural and Civilizational Sphere: The Case of Croatia and Italy.

Kroz zajedničko razgledavanje gradova učenici su jedni drugima bili vodiči, primjenjujući znanja o znamenitostima naučena na nastavi u realnom kontekstu.

Svi ciljevi terenske nastave uspješno su ostvareni. Učenici su produbili jezična znanja, upoznali vršnjake s „druge strane Jadrana“, doživjeli Italiju iz prve ruke i osjetili kako je stvarna interakcija s izvornim govornicima najbolji način za učenje jezika. Ovakva iskustva ne samo da šire vidike nego i ostaju trajno u sjećanju.

Kolinda Gabrilo

Pročitajte još

MARIJANSKE POBOŽNOSTI U ŠKOLI 

MARIJANSKE POBOŽNOSTI U ŠKOLI 

Nakon prošlogodišnjeg pilot-projekta, koji je naišao na iznimno dobar odaziv učenika, i ove smo godine u školi imali Marijanske pobožnosti. Aktivnost je provedena prema planu, kroz molitvene aktivnosti svakog nastavnog dana u mjesecu listopadu i svibnju.  Pod...

POSJET VELEPOSLANSTVA AUSTRALIJE

POSJET VELEPOSLANSTVA AUSTRALIJE

U sklopu školskog projekta "A trip around the English world", u utorak 27. svibnja smo imali iznimnu čast ugostiti veleposlanika Australije, gospodina Richarda Rodgersa i njegovu suradnicu Dijanu Grahovac. Učenici osmih razreda pripremili su zanimljiv i raznolik...

KREATIVNA RADIONICA U 2.B

KREATIVNA RADIONICA U 2.B

U sklopu projekta „Roditelji kao gosti i kao domaćini“ učenici 2.b razreda u četvrtak, 28. svibnja  ugostili su mamu naše Marijete, gospođu Anu Šunjerga koja im je održala radionicu. Lektirno djelo koje su čitali kroz peti mjesec bile su Ezopvebasne tako da nam je to...

Skip to content