Iskustveno učenje ima najveći učinak – osobito kad se radi o usvajanju stranog jezika. Upravo zato učiteljica talijanskoga jezika Kolinda Gabrilo osmislila je, a zajedno s učiteljicom Marijanom Šutić Pavlicevich iz Comunità Croata di Trieste i provela međunarodni projekt Le ciaccole adriatiche – Jadranske ćakule.
Projekt se provodio tijekom dvije školske godine, a uključivao je učenike Katoličke osnovne škole u Šibeniku i učenike iz Comunità Croata di Trieste. Pisana komunikacija odvijala se putem e-mailova: hrvatski su učenici na talijanskom jeziku pisali pisma vršnjacima u Italiji, koji su im uzvraćali na hrvatskom jeziku. Tako su svi sudionici projekta razvijali svoje jezične vještine – vokabular, pravopis, sintaksu – ali i učili jedni o drugima kroz razmjenu kulturnih i gastronomskih posebnosti. Finalna aktivnost bila je terenska nastava u Italiji, od 27. do 29. svibnja 2025.
U pratnji učenika bile su učiteljice Kolinda Gabrilo i Ana Perak, učiteljica geografije koja redovito sudjeluje u svim projektima o Italiji čiji je autor učiteljica Kolinda Gabrilo.
Tijekom tri dana učenici su boravili u Trstu te posjetili Udine i Veronu. U svim gradovima pokazali su visoku razinu komunikacijskih kompetencija na talijanskom jeziku – u interakciji s vršnjacima, djelatnicima ustanova, konobarima, prodavačima i drugim izvornim govornicima. Snalazili su se u raznim svakodnevnim situacijama: pozdravljali, postavljali pitanja o smjerovima, naručivali sladoled, kupovali suvenire i karte za vlak.
U Trstu su učenici prisustvovali i edukativnim aktivnostima: učiteljica Kolinda Gabrilo održala je predavanje Croatian School System, a učiteljica Ana Perak izlagala je na temu The Influence of the Mediterranean Cultural and Civilizational Sphere: The Case of Croatia and Italy.
Kroz zajedničko razgledavanje gradova učenici su jedni drugima bili vodiči, primjenjujući znanja o znamenitostima naučena na nastavi u realnom kontekstu.
Svi ciljevi terenske nastave uspješno su ostvareni. Učenici su produbili jezična znanja, upoznali vršnjake s „druge strane Jadrana“, doživjeli Italiju iz prve ruke i osjetili kako je stvarna interakcija s izvornim govornicima najbolji način za učenje jezika. Ovakva iskustva ne samo da šire vidike nego i ostaju trajno u sjećanju.
Kolinda Gabrilo