Datum objave: 30. svibnja 2025.

ZAVRŠNA TERENSKA NASTAVA U ITALIJI U SKLOPU PROJEKTA LE CIACCOLE ADRIATICHE

Iskustveno učenje ima najveći učinak – osobito kad se radi o usvajanju stranog jezika. Upravo zato učiteljica talijanskoga jezika Kolinda Gabrilo osmislila je, a zajedno s učiteljicom Marijanom Šutić Pavlicevich iz Comunità Croata di Trieste i provela međunarodni projekt Le ciaccole adriatiche – Jadranske ćakule.

Projekt se provodio tijekom dvije školske godine, a uključivao je učenike Katoličke osnovne škole u Šibeniku i učenike iz Comunità Croata di Trieste. Pisana komunikacija odvijala se putem e-mailova: hrvatski su učenici na talijanskom jeziku pisali pisma vršnjacima u Italiji, koji su im uzvraćali na hrvatskom jeziku. Tako su svi sudionici projekta razvijali svoje jezične vještine – vokabular, pravopis, sintaksu – ali i učili jedni o drugima kroz razmjenu kulturnih i gastronomskih posebnosti. Finalna aktivnost bila je terenska nastava u Italiji, od 27. do 29. svibnja 2025.

U pratnji učenika bile su učiteljice Kolinda Gabrilo i Ana Perak, učiteljica geografije koja redovito sudjeluje u svim projektima o Italiji čiji je autor učiteljica Kolinda Gabrilo.

Tijekom tri dana učenici su boravili u Trstu te posjetili Udine i Veronu. U svim gradovima pokazali su visoku razinu komunikacijskih kompetencija na talijanskom jeziku – u interakciji s vršnjacima, djelatnicima ustanova, konobarima, prodavačima i drugim izvornim govornicima. Snalazili su se u raznim svakodnevnim situacijama: pozdravljali, postavljali pitanja o smjerovima, naručivali sladoled, kupovali suvenire i karte za vlak.

U Trstu su učenici prisustvovali i edukativnim aktivnostima: učiteljica Kolinda Gabrilo održala je predavanje Croatian School System, a učiteljica Ana Perak izlagala je na temu The Influence of the Mediterranean Cultural and Civilizational Sphere: The Case of Croatia and Italy.

Kroz zajedničko razgledavanje gradova učenici su jedni drugima bili vodiči, primjenjujući znanja o znamenitostima naučena na nastavi u realnom kontekstu.

Svi ciljevi terenske nastave uspješno su ostvareni. Učenici su produbili jezična znanja, upoznali vršnjake s „druge strane Jadrana“, doživjeli Italiju iz prve ruke i osjetili kako je stvarna interakcija s izvornim govornicima najbolji način za učenje jezika. Ovakva iskustva ne samo da šire vidike nego i ostaju trajno u sjećanju.

Kolinda Gabrilo

Pročitajte još

eTWINNING PROJEKTI U 4.B

eTWINNING PROJEKTI U 4.B

U nastavnoj 2024./2025. godini u 4.b razredu provodila su se tri eTwinning projekta koji su uspješno realizirani. Sva tri projekta bila su međunarodnog karaktera i uvršteni su u školski kurikul. MOJA KREATIVNA I ZABAVNA UČIONICA 3 bio je veseli, kreativni, šareni...

LEKTIRU U RUKE, ČITAJMO BEZ MUKE 2

LEKTIRU U RUKE, ČITAJMO BEZ MUKE 2

Od rujna 2024. do lipnja 2025. godine učenici 3. b razreda s knjižničarkom Marinom Klarić i učiteljicama Marinom Klarić i Višnjom Štropin sudjelovali su u eTwinning projektu Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2.  Projekt je to kojeg su osmislile Patricija Burazin iz OŠ...

JA SAM IVANA! ZNAMO LI SE?

JA SAM IVANA! ZNAMO LI SE?

Poznata hrvatska spisateljice Ivana Brlić – Mažuranić rođena je davne 1874. godine. Tim povodom ovogodišnji Mjesec hrvatske knjige bio je posvećen 150-oj godišnjici njena rođenja. Kako bi i naša knjižnica obilježila ovu veliku godišnjicu, tijekom 2024./2025. nastavne...

Skip to content