preskoči na sadržaj

Katolička osnovna škola Šibenik

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2015.

Ukupno: 318923
Danas: 15
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Logo Škole

ZAVESLAJ

            

            

Priloženi dokumenti:
ZAVESLAJ -15.pdf

Korisni linkovi

 

TISAK

 

Korisni linkovi

ANKETE / KVIZOVI

Testmoz

Spiral

Learning Apps

Quizlet

Socrative

Kahoot

Hot Potatoes

Plickers

 

KOMUNIKACIJA I KOLABORACIJA

Stoodle

Lino ploča

Trello

Padlet

 

POSTERI, INTERAKTIVNE FOTOGRAFIJE I INFOGRAFIKA

Canva

Glogster

ThingLink

Piktochart

Smore

Pixlr

BeFunky

Go! Animate

Flickr

FlockDraw

 

IZRADA VIDEA I ANIMIRANIH VIDEA / ANIMACIJE / VIDEO STREAMING

Kizoa

Animoto

Powtoon

Moovly

Vimeo

Animatron

BlogGif

Google Hangouts

 

AUDIO ZAPISI

Flipgrid

Voki

Vocaroo

VoiceThread

Clyp

Audacity

Freesound

Ujam

 

IZRADA DIGITALNOG SADRŽAJA

ChemSketch – crtanje kemijskih spojeva pomoću računala

TES Teach – jednostavno izradite i podijelite digitalne nastavne sadržaje

Wordwall - jednostavan način za stvaranje vlastitih nastavnih resursa

Free Logo Services - izrada loga

WaterMarquee – dodavanje vodenog žiga

Metaverse – iskustvo proširene stvarnosti

 

IZRADA PREZENTACIJA

Adobe Spark

Sway

Prezi 

Nearpod

Haiku Deck

 

STRIPOVI

MakeBeliefs Comix

Pixton

 

INTERAKTIVNI SADRŽAJI

Wizer – interaktivni radni listići

Virtual Labs - eksperimenti i simulacije u virtualnom okruženju

Blender - alati za digitalno crtanje, 3D modeliranje i printanje

Tracker - mjerenje brzine i udaljenosti objekata u video materijalima

Pl@ntNet - upoznajte prirodu oko vas

Avogadro - vizualizirajte molekule i kemijske spojeve

Puzzlemaker - rješavanjem slagalica potaknite učenje

Scratch - programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča

Math Learning Center alati - jednostavno savladajte osnove matematike

Kubbu - zabavne aktivnosti kao nadopuna nastavi

Go-Lab Portal - virtualni laboratoriji i alati za istraživačko učenje

Chemix – digitalni prikaz laboratorijskih grafikona i uređaja

Crossword Labs – svatko može napraviti križaljku

Word Search Labs – izradite svoju osmosmjerku

WordArt (Tagul) - stvaranje riječi u oblaku iz željenog teksta

QR Code - besplatan online bar kod generator

Stellarium - planetarij za računala

Udaljenosti.com - mrežno sjedište koje je namijenjeno za brz, točan i jednostavan izračun zračne i cestovne udaljenosti između gradova i mjesta

 

IZRADA MREŽNIH STRANICA

Wix

Weebly

Wikispace

 

MENTALNE MAPE

Mindmeister

Xmind

Wisemapping

Popplet

Coggle

 

ALATI ZA GLASOVANJE

Dotstorming

Mentimeter

Tricider

 

DIGITALNE PRIČE

StoryboardThat

Sutori

Storybird

 

IZRADA E-KNJIGA I ČASOPISA

Issuu

Calameo

Madmagz

Kotobee

My StoryMaker

 

OBRNUTA UČIONICA: INTERAKTIVNI VIDEO, SCREENCASTING I INTERACTIVE WHITEBOARDS

EDpuzzle

Explain Everything

Screencast-o-matic

 

DRUŠTVENE MREŽE

Edmodo

Twiducate

 

E-PORTFOLIO

Mahara

Merlin

 

OSTALO

PyŠkola - Python škola

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
DAN BROJA π
Autor: S. Mandica Starčević, 14. 3. 2018.

Međunarodni dan broja π obilježen je u našoj školi 14. ožujka, drugu godinu zaredom. U kongresnoj dvorani okupili su se učenici sedmih i osmih razreda, obzirom da oni najviše koriste najpoznatiju svjetsku konstantu korištenu najčešće u matematici i ifzici. Moramo ipak priznati kako su dvojica velikih fizičara, na određeni način, malo više povezani s brojem π . Prisjetili smo se da je na današnji dan, prije 139 godina rođen utemeljitelj moderne fizike Albert Einstein, a naknadno saznali da je danas preminuo jedan od najvećih fizičara svih vremena Stephen Hawkins.

 


Obilježavanje su predvodili učenici svojim prezentacijama, umjetničkim radovima i haiku poezijom; sve posvećeno ovom veličanstvenom broju koji tisućljećima zaokuplja najveće znanstvenike svih vremena. Unatoč silnom trudu i znanju moramo priznati da broj nije do kraja istražen pa smo našim učenicima predložili da u budućnosti nastave istraživati.

U uvodnom dijelu učenica Maja Čogelja nam je pročitala otkud interes za brojem π .  Konstruirati kvadrat površine jednake površini kruga jedan je od najstarijih matematičkih problema, ipak mnogima je i danas neshvatljivo da jedan tako jednostavan zadatak zapravo nema rješenja.

Nakon toga nas je učenica Katja Vukšić uvela u geometrijsko razdoblje razvoja broja π te objasnila kako je oko 1900. godine prije Krista već bilo poznato da π iznosi oko 25/8, što je odstupanje malo više od 1% od današnjeg izračuna. Nevjerojatno, zar ne! Ipak dosta točniji i prvi pravi izračun dao nam je Arhimed sa Sirakuze dokazavši da je 223/71 < π < 22/7.

Učenik Antonio Vranjić govorio je o klasičnom razdoblju, koje je započelo nakon petsto godina zastoja u razvoju broja π.  U tom razdoblju djelovao je nizozemski matematičar Ludolph van Ceulen po kojemu je ova konstanta i dobila najpoznatije ime (  Ludolphov broj  iako rjeđe ju neki zovu i Arhimedova konstanta). Ludolph je veći dio  života posvetio izračunavanju što većeg  i preciznijeg broja decimala te ih je otkrio 35 koje su zapisane na njegovom nadgrobnom spomeniku.

U nastavku smo poslušali kako zvuče uglazbljene znamenke broja  te uvidjeli kako  je to ustvari vrlo skladno (iako izgleda da su bez ikakvog reda nanizane). Učenica Marijeta Dugopoljac  pročitala je haiku poeziju o broju Π.  

U digitalnom razdoblju π se razvijao dosta brže obzirom da su otkrivena digitalna računala u 20. stoljeću. Koristeći ENIAC, John von Neumann je izračunao 2037 znamenaka broja π godine 1949.. Do danas je je poznato 13 trilijuna decimala ovoga broja, no to nije kraj otkrivanja svih tajni ovog broja.

Lucija Prgin, u svojoj prezentaciji predstavila je gdje se sve  broj danas koristi i jednu zanimljivost: U decimalama broja π svaki čovjek može pronaći svoj datum rođenja, matični, registarki broj tablica kao i datum svoje smrti.

 Na kraju prezentacija učenice Marijeta Dugopoljac i Maja  pročitale su da je jedna od zanimljivijih metoda smišljanje rečenica u kojima duljina pojedine riječi odgovara pojedinoj znamenci broja π.

Time se bavio naš poznati matematičar Ruđer Bošković, koji je na taj način opjevao prvih 30 decimala ovog broja. Na samom kraju zaigrali smo Kahoot kviz, u kojem su bila pitanja vezana uz današnje predstavljanje broja π. Učenici su pokazali da su dosta činjenica usvojili, a prvih troje najuspješnijih dobili su prigodne darove.

   Ivana Mihek, učiteljica matematike

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju