preskoči na sadržaj

Katolička osnovna škola Šibenik

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2015.

Ukupno: 320894
Danas: 52
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Logo Škole

ZAVESLAJ

            

            

Priloženi dokumenti:
ZAVESLAJ -15.pdf

Korisni linkovi

 

TISAK

 

Korisni linkovi

ANKETE / KVIZOVI

Testmoz

Spiral

Learning Apps

Quizlet

Socrative

Kahoot

Hot Potatoes

Plickers

 

KOMUNIKACIJA I KOLABORACIJA

Stoodle

Lino ploča

Trello

Padlet

 

POSTERI, INTERAKTIVNE FOTOGRAFIJE I INFOGRAFIKA

Canva

Glogster

ThingLink

Piktochart

Smore

Pixlr

BeFunky

Go! Animate

Flickr

FlockDraw

 

IZRADA VIDEA I ANIMIRANIH VIDEA / ANIMACIJE / VIDEO STREAMING

Kizoa

Animoto

Powtoon

Moovly

Vimeo

Animatron

BlogGif

Google Hangouts

 

AUDIO ZAPISI

Flipgrid

Voki

Vocaroo

VoiceThread

Clyp

Audacity

Freesound

Ujam

 

IZRADA DIGITALNOG SADRŽAJA

ChemSketch – crtanje kemijskih spojeva pomoću računala

TES Teach – jednostavno izradite i podijelite digitalne nastavne sadržaje

Wordwall - jednostavan način za stvaranje vlastitih nastavnih resursa

Free Logo Services - izrada loga

WaterMarquee – dodavanje vodenog žiga

Metaverse – iskustvo proširene stvarnosti

 

IZRADA PREZENTACIJA

Adobe Spark

Sway

Prezi 

Nearpod

Haiku Deck

 

STRIPOVI

MakeBeliefs Comix

Pixton

 

INTERAKTIVNI SADRŽAJI

Wizer – interaktivni radni listići

Virtual Labs - eksperimenti i simulacije u virtualnom okruženju

Blender - alati za digitalno crtanje, 3D modeliranje i printanje

Tracker - mjerenje brzine i udaljenosti objekata u video materijalima

Pl@ntNet - upoznajte prirodu oko vas

Avogadro - vizualizirajte molekule i kemijske spojeve

Puzzlemaker - rješavanjem slagalica potaknite učenje

Scratch - programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča

Math Learning Center alati - jednostavno savladajte osnove matematike

Kubbu - zabavne aktivnosti kao nadopuna nastavi

Go-Lab Portal - virtualni laboratoriji i alati za istraživačko učenje

Chemix – digitalni prikaz laboratorijskih grafikona i uređaja

Crossword Labs – svatko može napraviti križaljku

Word Search Labs – izradite svoju osmosmjerku

WordArt (Tagul) - stvaranje riječi u oblaku iz željenog teksta

QR Code - besplatan online bar kod generator

Stellarium - planetarij za računala

Udaljenosti.com - mrežno sjedište koje je namijenjeno za brz, točan i jednostavan izračun zračne i cestovne udaljenosti između gradova i mjesta

 

IZRADA MREŽNIH STRANICA

Wix

Weebly

Wikispace

 

MENTALNE MAPE

Mindmeister

Xmind

Wisemapping

Popplet

Coggle

 

ALATI ZA GLASOVANJE

Dotstorming

Mentimeter

Tricider

 

DIGITALNE PRIČE

StoryboardThat

Sutori

Storybird

 

IZRADA E-KNJIGA I ČASOPISA

Issuu

Calameo

Madmagz

Kotobee

My StoryMaker

 

OBRNUTA UČIONICA: INTERAKTIVNI VIDEO, SCREENCASTING I INTERACTIVE WHITEBOARDS

EDpuzzle

Explain Everything

Screencast-o-matic

 

DRUŠTVENE MREŽE

Edmodo

Twiducate

 

E-PORTFOLIO

Mahara

Merlin

 

OSTALO

PyŠkola - Python škola

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
ULOGA STRUČNIH SLUŽBI KATOLIČKIH ŠKOLA U PREVENCIJI NASILJA
Autor: S. Mandica Starčević, 10. 11. 2023.

 „Uloga stručnih službi katoličkih škola u prevenciji nasilja“, tema je programa trajne formacije stručnih službi katoličkih škola u Republici Hrvatskoj koji je održan u petak, 10. studenog, na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Predavanja su održali Gordana Buljan Flander i Danijel Labaš, poslijepodne su bile radionice, a misu je predvodio požeški biskup Antun Škvorčević.


Na početku stručnoga skupa 80 sudionika iz katoličkih škola diljem zemlje pozdravio je rektor HKS-a Željko Tanjić.  Obavijestio ih je o tijeku radova u kampusu čija bi druga središnja faza obnove, najveća, trebala biti gotova na proljeće 2025. godine nakon čega bi im još samo ostalo za izgraditi središnju sportsku dvoranu. Zahvalio im je jer se osjeti da na sveučilište na studij dolaze i djeca koju su oni obrazovali i odgojili.

Predstojnik nacionalnog ureda za katoličke škole vlč. Ivica Žuljević im je poželio uspjeh u radu da “uz pomoć Duha Svetoga otvorimo svoje srce da bude plodno tlo – kao i što kiša topi zemlju tako i nek’ Duh Sveti natopi naša srca”.

“Za vaš svakodnevni rad u školama morate znati da su svi oblici zlostavljanja povezani s depresijom, anksioznošću i posttraumatskim stresnim poremećajem”, upozorila ih je klinička psihologinja i integrativni psihoterapeut dr. sc. Gordana Buljan Flander u prvome predavanju ‘Škola, obitelj i nasilje’.

Uz ostalo, dr. Buljan Flander je pozvala: “Ako uočimo dijete koje ima takve simptome, hajemo vidjeti što se u toj obitelji događa, razgovarati s tom obitelji, s djecom i ako treba sve to iskomunicirati i s Centrom za socijalnu skrb.”

“Ta djeca dolaze u vaše škole umjesto sa slikom o sebi da oni vrijede, da je svijet sigurno mjesto i da će drugi tu biti za njih, zapravo ta djeca dolaze u vašu školu s idejom ‘ja ne vrijedim’, ‘svijet je opasno mjesto’ i ‘drugi će me povrijediti’.”

“I naš zadatak nije utvrditi da se zlostavljanje sa sigurnošću uistinu dogodilo ni na koji način. Naš zadatak je prepoznati znakove mogućeg zlostavljanja i uputiti nadležnom centru” – kako je dr. Flander zove – “obavijesnu sumnju’, jer prijava podrazumijeva kazneno djelo”.

Nakon 42 godine prakse takvog rada s djecom i obrade oko 1700 zlostavljanja iznijela je i mnoge podatke iz svojih istraživanja; od toga da je polovina zlostavljanja u obiteljima, jedno od pet djece je u Europi zlostavljano, slično je i u Hrvatskoj, te je zato važno da o tome govorimo, rekla je.

Ne smijemo okrenuti glavu. I danas ta djeca žele pomoći drugoj djeci, upisuju takve studije, a koja redovito u ovakvim slučajevima pet do šest puta svojim bliskim osobama pokušavaju reći da su zlostavljani, ali ne bude u pravilu rezultata jer kao da ih ne čuju i ne razumiju, a i tu je dječji strah za svoju obitelj, da se ne raspadne, pa je i svojom šutnjom znaju braniti; kao da se ništa ne događa, rekla je Flander, jer to je ipak njihova jedina obitelj i jedina majka i jedini otac bez obzirao ako ih zlostavljaju.

“Djeca nam se ne povjeravaju”, osvijestio je, pak, pročelnik Odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta dr. sc. Danijel Labaš. Samo dva posto djece se povjeravaju učiteljima i pedagozima u školi, a što je pokazalo jedno od istraživanja koje je dr. Labaš proveo s dr. Flander.

Naveo je i da djeca prosječno više od šest sati provode s medijima. No, jer medije ne možemo isključiti iz svoga života radije ih zovemo izazovima, a ne problemima, jer u njima ipak ne rade zli ljudi. Istina u medijima ima pojedinaca koji ne rade dobro svoj posao.

“Postoje oni pojedinci koji nepristojno, bezobrazno, nametljivo, netolerantno komentiraju na društvenom mrežama ono što ste napisali. Isto tako, ispod članaka možete vidjeti takve komentare koji su ljutiti, srditi – kad se s vama ne slažu – i tada vrijeđaju zapravo i šire ono što se danas naziva ‘govor mržnje’ premda još uvijek nismo dobro definirali što ‘govor mržnje’ zapravo jest.”

“Razgovaramo s djecom o životu s druge strane ekrana”, pozvao je dr. Labaš i preporučio salezijansku metodu ‘medijske pismenosti’. Prvi korak je nehijerarhijsko podučavanje, ne docirati. Drugi korak je dijalog s djecom, bez zabrane, te treći korak – koji je plod drugog – s djecom zajedno razmišljajmo: Je li to dobro za njega? Gdje bi trebalo izbjegavati takve sadržaje? Je li to još za njegovu dob i s kime bi možda malo kompetentnijim o tome više razgovarali.

Nakon predavanja misu je u sveučilišnoj kapelici HKS-a predslavio požeški biskup Antun Škvorčević, predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katolički odgoj i obrazovanje.

U poslijepodnevnom dijelu programa četiri su radionice: ‘Škola, obitelj i nasilje’ pod vodstvom dr. Buljan Flander, zatim ‘Djeca, mediji i nasilje’ pod vodstvom dr. Labaša, te ‘Ponovna duhovna izgradnja ranjene osobe’ nju vodi dr. sc. Josip Bošnjaković i četvrta radionica ‘Prevencija nasilja i obiteljska savjetovališta’ pod vodstvom dr. sc. Sande Smoljo-Dobrovoljski.

(preuzeto:https://ika.hkm.hr/)





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju